ဘုရားစူးခ်စ္ပါ့မယ္၊ ေမာင္ႀကီးေရ၊ အလွကမၻာေတးသီခ်င္းမ်ားပိုင္ရွင္ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ေျပာအတၳဳပၸတၱိ(၁၈)

႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးႀကီး အဆိုေတာ္ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္သည္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာေလာက၌ သက္တမ္းရွည္ၾကာစြာ ေအာင္ျမင္မႈမွတ္တိုင္ကို စိုက္ထူထားႏိုင္ေသာ ထူးခြၽန္ အႏုပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္သလို အသံတိတ္႐ုပ္ရွင္၊ သံစံုသြင္း႐ုပ္ရွင္၊ ေခတ္ေဟာင္း အသံထြက္မွ ယေန႔ အခ်ိန္အထိ ဘဝတူ အႏုပညာရွင္မ်ားၾကား၌ အႏုပညာျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳႏိုင္ေနဆဲ မင္းသမီးႀကီးပင္ ျဖစ္ေပသည္။
မင္းသမီးႀကီးသည္ ဇာတ္ဝင္ေတးသီခ်င္း မ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ သီဆိုခဲ့သလို ေရာင္းတမ္းဝင္ ဓာတ္ျပားေလာကတြင္လည္း ေအာင္ျမင္ေသာ အဆိုေတာ္တစ္ဦး၏ ဘဝကို 'သက္လည္' ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွ 'ခ်စ္စိတ္ရည္' သီခ်င္းျဖင့္တက္လွမ္းလာႏိုင္ခဲ့သူျဖစ္ေပသည္။ မင္းသမီးႀကီး ႐ိုက္ကူး ခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္အတူတြဲလ်က္ နာမည္ႀကီးလာေသာေတး သီခ်င္းမ်ားမွာ 'ၿမဲတဲ့သစၥာ'႐ုပ္ရွင္မွ 'ဘုရားစူးခ်စ္ပါမယ္''၊ 'ခ်စ္ပန္း သဇင္'႐ုပ္ရွင္မွ 'လမင္းထိန္ထိန္သာ'ေတးသီခ်င္းႏွင့္ 'ေမာင္ႀကီးေရ' ေတးသီခ်င္း၊ 'ေျဖေလ်ာ့ေခြ'႐ုပ္ရွင္မွ 'ျမစ္ႀကီးဧရာဝတီႏွင့္ဂ်ာေအး' သီခ်င္း၊ 'တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္' ဇာတ္ကားထဲမွ 'အလွကမၻာ'သီခ်င္း၊ 'ေရစီးတစ္ခါ၊ ေရသာတစ္လွည့္'မွ 'ခ်စ္သူ႕နယ္ေျမ'သီခ်င္းစသည္ တို႔မွာ မင္းသမီးႀကီး၏ ေက်ာ္ၾကားေသာ ဇာတ္ဝင္ေတးသီခ်င္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကို မွတ္သားခဲ့ရေပသည္။
ထို႔အျပင္ ဓာတ္ျပားေတးသီခ်င္း မ်ားစြာျဖစ္ေသာ 'နပန္းဆန္၊ စခန္းသာ၊ စႏၵာ၊ အင္းလ်ားကန္၊ ပန္းခ်ယ္ရီ၊ ေနာင္အင္းေလး၊ ေမေမ့ေက်ာင္း'သီခ်င္းမ်ားမွာလည္း မင္းသမီးႀကီး၏ အထင္ကရ သီခ်င္းမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။
မင္းသမီးႀကီးႏွင့္ ယခင္တစ္ပတ္က ေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ အစေဖာ္ထုတ္ရင္း ဆရာေရႊျပည္ေအး၊ ေအဝမ္းဦးခင္ေမာင္၊ ဆရာဦးဘသန္းတို႔မွ Vocal Guide လုပ္ေပးရင္း၊ ေတးသီခ်င္းမ်ား သင္ၾကားေပးခဲ့မႈအေပၚ မင္းသမီးႀကီး၏ သံုးသပ္ခ်က္စကားသံမ်ားကုိ ထပ္မံနားဆင္ခြင့္ရခဲ့ေပသည္။
သူတို႔သီခ်င္းပဲ သူတို႔သင္ေပးတာေပါ့။ တျခားလူေတြေရးတဲ့ သီခ်င္းေတြ မဆိုဖူးဘူး။ ကိုမင္းေနာင္ သီခ်င္းဆိုလည္း သူခ်ေပးတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ notes ေတြမရွိေတာ့ သီခ်င္းေတြက ႏွေျမာဖို႔ေတာ့ေကာင္းတယ္။ စာသားေတြျမင္ၿပီး အသံျပန္ထည့္လို႔မရဘူး ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဆိုတဲ့လူကလည္း နည္းနည္းပါးပါးေလာက္ပဲ ရတာေပါ့။
ေတးသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ သီဆိုႏိုင္ရန္အတြက္ အဓိကအေရးႀကီးဆံုးမွာ သီခ်င္းႏွင့္လိုက္ဖက္မည့္ Key ကို သိရွိထားဖို႔လည္းလိုအပ္လွေပသည္။
ဟိုအရင္တုန္းက ဒီလို Key ခ်ိန္းတာသိပ္မရွိဘူး။ စာေရးဆရာေရးထား တဲ့ Key အတိုင္းပဲဆိုရတာ။ ေကာလိပ္ဂ်င္ဇာတ္ကားထဲက သီခ်င္းဆိုဖူးတယ္။ အဲဒါေတာင္ သီခ်င္းေရးဆရာက Key မခ်ိန္းေပးဘူး။ ရေအာင္ဆိုရတယ္။ ရေအာင္ကိုေအာ္ရတယ္။ direct Live သာ႐ိုက္မယ္ဆို ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ျဖစ္ ေနမွာေပါ့။ သီခ်င္းေရးဆရာကလည္း သိပ္ၿပီးဗဟုသုတ မရွိဘူးျဖစ္မွာေပါ့။ တခ်ဳိ႕ဟာေတြ နားေထာင္ၾကည့္ Key မကိုက္ဘူးေလ။ အခုဆို အဆိုေတာ္ ေတြက ဟာ ဒီ Key မရဘူး။ မရဘူးဆိုတာနဲ႔ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းေပးရတယ္ေလ။ မာမီတို႔ေခတ္တုန္းကေတာ့မရဘူး ဆို,ရေအာင္ဆို။ အခုေတာ့ ပညာတတ္သြား တာေပါ့သမီးရယ္။
ဓာတ္ျပားေခတ္မွာ မာမီတို႔သီခ်င္းေတြကုိ ေရာင္းတမ္းဝင္ အဆိုေတာ္နာမည္ေတြနဲ႔ သြင္းၿပီး သီခ်င္းေပါက္တဲ့ အခါက် ဓာတ္ျပား သီခ်င္းသီဆိုသူ ဘယ္သူေပါ့။ မူရင္းဆိုခဲ့တဲ့ မာမီတို႔ နာမည္ေတြက ေပ်ာက္ေနတာေပါ့။ အဲလိုျဖစ္ခဲ့တဲ့ အရာေတြနဲ႔ယွဥ္ၿပီး အခုေခတ္ဂီတေလာက အေျခအေနေတြနဲ႔ မာမီပုိၿပီး ေျပာစရာ ဘာေတြျဖစ္သြားမလဲ။ အခု ေခတ္က် မူရင္းအဆိုေတာ္ ဘယ္သူဆိုၿပီး ဟစ္တိုင္လုပ္ေနၾကတာေလ။ 'မာမီက အဲဒီ့တုန္းက ဘာလို႔ၿငိမ္ေနခဲ့တာလဲ' ဟူေသာ ေမးခြန္းကို စာေရးသူမွ ေမးျမန္းၾကည့္မိသည့္အခါ-
အဲလိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာလည္း မာမီကနားမလည္ဘူးေလ။ ဒီလိုေျပာပိုင္ခြင့္၊ မူပိုင္ခြင့္ေတြဘာေတြကိုေလ။ အမွန္က သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ဆိုတာက ေရးတဲ့လူက ပိုင္တာေလ။ ဆိုတဲ့လူက ပိုင္တာမွ မဟုတ္တာ။ သူရွာတာကို ကိုယ္က သက္ေသအေနနဲ႔ ဆိုေပးရတာေလ။ အခုေတာ့ မႏၲေလး FM မွာ ခဏခဏ လႊင့္ျဖစ္လာရင္ အႏုပညာေၾကးေပးတယ္ေလ။ တစ္ႀကိမ္လႊင့္ၿပီးရင္ ဆိုတဲ့လူက ဘယ္ေလာက္၊ တီးတဲ့လူက ဘယ္ေလာက္၊ ေတးေရးက ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး အဲလိုခြဲေပးတယ္။ မ်ားမ်ားေတာင္းခံရတဲ့လူက ပိုရတာေပါ့ေလ။ (၄)လတစ္ခါ ေပးတယ္။ မာမီေရာ၊ မေဆြေရာရတယ္။
ဘယ္သီခ်င္းနဲ႔ ရတာလဲဆိုေတာ့ မာမီရဲ႕သီခ်င္းအပုဒ္ေရ ဘယ္ေလာက္ လႊင့္ခံရတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ခ်ီးျမႇင့္တာပဲ။ ခုႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ေလာက္ရတယ္။ မေဆြကေတာ့ ေသာင္းေက်ာ္တာေပါ့ေလ။ မ်ားတာေပါ့ေလ။
မင္းသမီးႀကီးသည္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားစြာတြင္ အတြဲညီခဲ့ေသာ မင္းသားမ်ားစြာ ရွိခဲ့သည့္အနက္ (ဦး)ဝင္းဦးႏွင့္ အမ်ားဆံုး အတြဲညီခဲ့သည္ဟု သူမ၏ ပရိသတ္မ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ၾကေသးသည္။ စာေရးသူအတြက္မူ ဒါ႐ိုက္တာစံေရႊေမာင္၏ ပြဲဦးထြက္႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားျဖစ္ေသာ 'တိမ္လႊာမို႔မို႔လြင္'တြင္ လူငယ္ေလးတစ္ဦး၏ တဇြတ္ထိုး ေမတၱာသက္ဝင္ျခင္းကို ခံရသည့္ အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ပိုမိုအေလးထား ႏွစ္ၿခိဳက္မိခဲ့၏။
အမွန္က ေသခ်ာျပန္စဥ္းစားၾကည့္ရင္ မာမီနဲ႔ ဦးဝင္းဦးက အမ်ားဆံုး တြဲျဖစ္သလိုျဖစ္သြားတာေပါ့။ ေစာေစာပိုင္းကေတာ့ ႀကိဳးၾကားႀကိဳၾကား ကိုထြန္းေဝ၊ ကိုေက်ာ္ေဆြ၊ ကိုေနဝင္း၊ ဝင္းၫြန္႔ ျမင့္ေအာင္၊ ေဇာ္လြင္၊ ၫြန္႔ဝင္းတုိ႔နဲ႔လဲ ႐ိုက္ဖူးတယ္။ ဒီဘက္ပိုင္းမာမီအိမ္ေထာင္က်ၿပီးေတာ့ ဝင္းဦးနဲ႔ကားမ်ားသြားတယ္။ အမွတ္တရက ပထမဆံုး႐ိုက္တဲ့ ကားက သိပ္မေအာင္ျမင္ဘူး။ သစၥာတူၿပိဳင္ေလ။
အဲဒီေခတ္က ဒီမင္းသားက ဒီမင္းသမီးနဲ႔ အဆင္ေျပတယ္ဆို တြဲၿပီးငွားၾကတာပဲေလ။ ဒုတိယကားက 'တိမ္လႊာမို႔မုိ႔လြင္'၊ ၫြန္႔ျမန္မာက ႐ိုက္တာေလ။ အဲဒီတုန္းက အပ်ံစားဖက္ရွင္ေတြ ဝတ္ရတာေလ။ ဝင္းဦးနဲ႔ ပထမဆံုးကား 'ခ်စ္သူေရြးမယ္ခ်စ္ဝဲလည္'၊ 'ခ်စ္သူၾကင္သူျမတ္ႏိုးသူ' ကားက မ်က္မျမင္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရတာ။ 'မုန္းပါတယ္ေမာင့္ကို' သီခ်င္းဆိုေတာ့လည္း အတြဲညီတယ္။ သူနဲ႔သီခ်င္းဆိုရတာက အေဟာင္းပဲဆိုရတာမ်ားတယ္။
အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးအတြက္ မိမိႏွင့္အတူ တြဲဖက္သ႐ုပ္ေဆာင္ရမည့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအေပၚ၊ အလုပ္သေဘာ အေျခခံအရ ဆက္ဆံ တတ္ၾကစၿမဲျဖစ္ၿပီး မင္းသမီးႀကီး၏ သေဘာထားမွာလည္း ...။
အဆင္မေျပတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ အားလံုး အေပးအယူ မွ်တာပါပဲ။ သီခ်င္း ဆိုတာကေတာ့ မာမီတို႔ငယ္ငယ္က May Day ေတြဘာေတြဆို ပြဲလုပ္တယ္။ သီခ်င္းဆိုရတာေပါ့။ Supporting ေလာက္ပါပဲ။ main သီခ်င္းေတာင္ မဆိုရပါဘူး။
သစၥာတူၿပိဳင္ကားက အဂၤလိပ္ကားကို ျပန္႐ိုက္ထားတာေလ။ ဝင္းဦးက ဇာတ္ျပန္ေရးတာလား မသိဘူး။
အသံတိတ္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား၏ သေဘာတရားမွာ အ႐ုပ္ကို ပိတ္ကားထက္မွာ ျပသၿပီး အသံကို ပရိသတ္အား တိုက္႐ိုက္ နားဆင္ခြင့္ ရေအာင္ ဖန္တီးေပးရျခင္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ အသံတိတ္ ဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဗဟုသုတမ်ားကို မင္းသမီးႀကီးထံမွ သိရွိခဲ့ရေပသည္။
ဟိုးအရင္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တီးဝုိင္းသမားႀကီးေတြက အေရွ႕မွာဆိုေပးရတယ္။ စာတမ္းထိုးရင္ လူေတြကဖတ္။ ၿပီးတာနဲ႔တီးလံုး တီးေပးေပါ့ အဲလိုမ်ဳိး။ အသံထြက္ကားမွာ dubbing သံထည့္သလိုပံုစံပဲ အသံတိတ္မွာလည္းလုပ္ရတာပါပဲ။ direct တီးေပးေနရၿပီး တီးတဲ့လူေရာ၊ ဆိုတဲ့ လူေရာ အကုန္လံုး ေဘးမွာရွိေနရတယ္။ မာမီက ကေလးေတြကို ၾကားဖူး နားဝဆိုေပးတယ္။ အလွည့္နဲ႔ေပါ့။ ပင္တုိင္ကေတာ့ ဝင္းဦးမ်ားတယ္။ Traders Hotel နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဘက္က႐ံုမွာျပတာေလ။ ျမဂႏိုင္ကားကိုေလ။ အမ်ဳိးသမီးအဆိုေတာ္ေတြ ေျပာင္းေပမယ့္ ဝင္းဦးကေတာ့ ပင္တိုင္ဆိုတာပဲ။ ဝါသနာလည္း သိပ္ပါတယ္။ (၄)ပြဲရွိ (၄)ပြဲလံုးသူဆိုတာ။ ဒီကားမွာ ဦးဝင္းဦးပါပါ မပါပါ ဝါသနာပါလို႔ကို ဝင္ဆိုေပးတာေလ။ ေရွးတုန္းကကားေတြမွာ သူ႕အသံနဲ႔ဝင္ဆုိေပးတာ။ သူကကိုဆိုခ်င္ေနတာ။ တလွည့္စီဆိုလို႔ရေပမယ့္ တီးဝိုင္းကလည္း မေျပာင္းဘဲ ဒီတစ္ဖြဲ႕ပဲ။ တစ္ေနကုန္တီးေနတာ။ ေပ်ာ္ေနတာက်ေတာ့ သိပ္ပင္ပန္းမွန္းမသိၾကဘူး။ ထမင္းစားတဲ့ အခ်ိန္စားၾကေပါ့။ အဆိုက် အလွည့္ရွိေတာ့ေလ။ တီးတဲ့လူေတာ့ နည္းနည္းပင္ပန္းတာေပါ့။
တူရိယာပစၥည္းမ်ားမွာလည္း ဆိုင္းဝိုင္း တစ္ဝိုင္းစာနီးပါး အသံုးျပဳၿပီး အသံထြက္လာေအာင္ ဖန္တီးယူရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
Instrument ေတြက စႏၵရား၊ တေယာ၊ ဗံု၊ ပုေလြ၊ ႏွဲ။ (၆)လံုးပတ္ဗံုေလး ေပါ့။ ဆိုင္းဝိုင္းအေသးေလးေပါ့။ စည္းနဲ႔ဝါးေပါ့။
အသံတိတ္ကားအတြက္ ေနာက္ခံသီခ်င္းဆိုရင္ တစ္ခါတစ္ေလဂစ္တာ ေတာင္ပါတယ္ထင္တယ္။ မယ္ဒလင္ေရာ၊ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ မင္းသားက ဇာတ္လမ္းအရမယ္ဒလင္တီးရင္ ေအာက္ကလည္း မယ္ဒလင္တီးျပရတယ္။ Play back ပံုစံေပါ့။ ဂစ္တာကလြယ္ၿပီးတီးတဲ့ဂစ္တာမဟုတ္ဘူး။ ထိုင္ၿပီးတီးရ တာမ်ဳိး။ Size ကေတာ့ သာမာန္ဂစ္တာမ်ဳိးပဲ။ ျမဂႏိုင္မွာဆို မင္းသားက မင္းသမီးကို မယ္ဒလင္နဲ႔ က်ဴတဲ့အခန္းမွာဆို ေအာက္ကလည္း တီးျပၾကတာ ဟိုမင္းသား တစ္ကယ္တီးေနသလိုပဲ။ အဲလိုခံစားရတာေပါ့။ မင္းသားက ရဲေခါင္ ခ်စ္ေဆြေလ။ မင္းသမီးက ျမင့္ျမင့္။
မင္းသမီးႀကီးတို႔၏ ေခတ္ကာလ အခ်ိန္အခါက အသံတိတ္ကား မ်ားစြာ ရွိခဲ့သည့္အနက္ 'ျမဂႏိုင္'ဇာတ္ကားမွာ ပိုမိုထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္ကို မွတ္သားခဲ့ရၿပီး၊ ျမဂႏိုင္၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားကို ေျပာၾကားရင္း၊ အျခားေသာ အသံတိတ္ဇာတ္ကားမ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိခဲ့ရေပသည္။
နာမည္ႀကီး အသံတိတ္ကားေတြမွာ မွတ္မွတ္ရရက ျမဂႏိုင္ကို မွတ္တမ္းအေနနဲ႔ သူတုိ႔သိမ္းထားတာေတာ့ မာမီမွတ္မိတယ္။ 'ဂ်ပန္ရင္ေသြး'ကားက် အသံထြက္လားမသိဘူး။ ဂ်ပန္မင္းသမီး ေအးမိစံနဲ႔ေလ။ ဦးညီပုနဲ႔ယူထားတဲ့ မိန္းမက အဲဒီ့မင္းသမီးလို႔ေတာင္ ေျပာၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က် မဟုတ္ဘူးတဲ့။ သက္သက္စီပါတဲ့။ ဦးညီပု ပညာသြားသင္ရင္းနဲ႔ ေတြ႕တဲ့ဆရာႀကီးရဲ႕ သမီးလို႔ ေျပာတာပဲ။ သူကလည္း ဂ်ပန္မပဲေလ။ သူတို႔က အန္တီစံပဲေခၚေနေတာ့ ေအးမိစံလို႔ပဲ ထင္ေနၾကတာေနမွာေပါ့။
ျမဂႏိုင္ကားက်မွ ဘာလုိ႔ record က်န္သြားရတာလည္းဆိုေတာ့ အသံတိတ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ထူးလည္း ထူးဆန္းတယ္။ ေတာတြင္းကားေလ။ တာဇံလိုလို စတန္႔ကားမ်ဳိးေပါ့။ ႏြယ္ပင္လႊဲၿပီးေတာ့ စတန္႔လုပ္တာ။ ဆင္ေတြေတာင္ပါ တယ္ထင္တယ္။ ဆင္ေအာ္သံ ပါလာရင္လည္း တီးဝိုင္းႀကီးကပဲ လုပ္ေပးတာေလ။ ထရန္ပက္နဲ႔ေအာ္တာေလ။ 'ရွင္ဥပဂုတ္' အသံတိတ္ကားလည္း နာမည္ႀကီးတာပဲ။ ေရေမွ်ာတာပဲ။ ေနာက္တပတ္ျပန္ျပမွ အဲဒီ့ကားက အရမ္း နာမည္ႀကီးသြားတာ။ 'ရွင္ဥပဂုတ္'ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ကို ႐ိုက္ထားတာ။ မင္းသမီး၊ မင္းသားက နာမည္သိပ္မရွိဘူး။ ဖလင္လိပ္ကို ေနာက္တစ္ေက်ာ့ ဘယ္သူကခဲေတြ ေရာင္းဖို႔လားမသိဘူး။ လူတစ္ေယာက္က စြန္႔ၿပီးဝယ္လိုက္တာ။ ဖလင္ကို က်ဳိလိုက္ရင္ ခဲထြက္ထြက္တယ္ ဆုိလားမသိဘူး။ သူကပဲ ဒီကားကိုျပန္ျပလိုက္တာ။ ေပါက္သြားၿပီ။ ဥပမာ-ဒန္အိုး၊ ဒန္ခြက္ျပန္ေရာင္းရင္ နားလည္တဲ့လူက ဝယ္ၿပီး က်ဳိလိုက္ေတာ့ ခဲေတြ၊ ေဘာ္ေတြ ထြက္လာသလိုပဲ။ ဖလင္ကထြက္တာေလ။ တခ်ဳိ႕ဆို ေရႊေတာင္ထြက္တယ္။ ဘာညာေျပာၾကတာ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဖလင္ကေန မထြက္ေတာ့ဘူး။ ဟိုတုန္းက ဘယ္လိုဟာေတြနဲ႔ လုပ္ထားမွန္း မသိဘူး။ ကုလားဆီကေန ဝယ္လိုက္တဲ့လူက အရင္ေတာၿမိဳ႕မွာ သြားျပတယ္။ ေနာက္ရန္ကုန္မွာ ျပန္လာျပေတာ့ ေသာက္ေသာက္လ ဲနာမည္ႀကီးသြားတာ။ ခင္ေလးနဲ႔ ခင္ေထြး ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္လို႔ ေျပာတယ္။ မာမီက အရင္တုန္းက ဂ်ာနယ္အေဟာင္းေတြထဲမွာ ပါတယ္။ အခုမရွိေတာ့လို႔ စာေပဗဟုသုတရေအာင္ တစ္ခါတစ္ေလ ေတာေတြကို ေပးလိုက္တာေလ။ ကိုယ့္လက္ထဲမွာ အမ်ားႀကီး မထားေတာ့ဘူးေလ။ သူမ်ားေတြ အက်ဳိးရွိေအာင္ေလ။ တစ္ခါတစ္ေလ စာၾကည့္တိုက္ေတြမွာ လွဴလိုက္တယ္။ အိတ္ေတြနဲ႔ ထည့္ထည့္ၿပီးေတာ့ေလ။
စာဖတ္ဝါသနာပါေသာ မင္းသမီးႀကီးမွာ စာအုပ္စာေပ မ်ားကိုလည္း အသိမ္းအဆီး ေကာင္းသူ တစ္ဦးပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ဟုတ္တယ္။ မာမီစာအုပ္စုတာက ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက ဝါသနာ ပါတာ။ သမီးေတြလက္ထက္က်မွ ေပ်ာက္ကုန္တာ။ အရင္က မာမီ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဝတၳဳေတြအကုန္သိမ္းထားတာ။ သူတို႔က ဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုၿပီး တစ္ေယာက္ တစ္အုပ္ယူသြားၾကတာေလ။ မာမီ့လက္ထက္က ဝတၳဳေလဆိုတာနဲ႔ သမီး (၅)ေယာက္လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး ေပ်ာက္ကုန္ေရာ။ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့တာ။ မွတ္တမ္း အေနနဲ႔ သိမ္းထားတာေလ။ ဆရာေရႊျုပည္ေအးရဲ႕ အတိတ္က တစ္နာရီဆိုတဲ့ ဝတၳဳဆိုတာက သူ႕ရဲ႕တစ္ခုတည္းေသာ ဝတၳဳေလ။ အရမ္းေကာင္းတာ။ အဲဒါကုိ မာမီျပန္ခ်ဳပ္ဖို႔လုပ္ေနတယ္။ ကလစ္ေတြနဲ႔ ညႇပ္ထားရတာ။ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ရဲ႕အေၾကာင္းပဲ။
မင္းသမီးႀကီးသည္ အႏုပညာသက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဒါ႐ိုက္တာစံု၊ မင္းသား၊ မင္းသမီးအစံု၊ ဇာတ္ပို႔ဇာတ္ရန္ အစံုတို႔ျဖင့္ အတူ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ဖူးသူ တစ္ဦးအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ေပသည္။ မင္းသမီးႀကီးသည္ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္အရ ၿမိဳ႕သူ၊ ေတာသူ၊ မိန္းမပ်ဳိေလး၊ အိမ္ေထာင္သည္၊ အဖြားအို၊ ဆရာဝန္မ၊ ေစ်းသည္၊ စသျဖင့္ သဏၭာန္လုပ္သ႐ုပ္တူ ပီျပင္ေအာင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္းကိုလည္း ယေန႔မ်ဳိးဆက္သစ္ အႏုပညာသမားမ်ား နည္းလမ္းယူငင္ကာ အတုယူေလ့လာသင့္ေပသည္။
ဆုကဗ်ာ ဆက္လက္၊ေတြ႕ဆံု၊မွတ္တမ္းတင္မည္။

0 comments:

Sukabyar

Sukabyar
အႏုပညာကိုျမတ္ႏိုးသူ(Actress,Publisher in Myanmar)
 

. Design by Insight © 2009