ခ်စ္စိတ္ရည္၊ ေ႐ႊတံငါ သီခ်င္းမ်ားပုိင္ရွင္ႏွင္႕ ကိုယ္တုိင္ေျပာအတၴဳပၸတၲိ(၁၇)

မင္းသမီးႀကီး ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္သည္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက၊ ဂီတေလာကမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္ေသာ သမုိင္းမွတ္တုိင္ မ်ားစြာကို စုိက္ထူႏုိင္ခဲ့ေသာ အႏုပညာရွင္ႀကီး တစ္ဦးပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ အထြတ္အထိပ္ မွတ္တိုင္ျဖစ္ေသာ ''အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု (၅)ဆုကို ပထမဆံုး ဆြတ္ခူးႏုိင္ခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ ပီသစြာ သူမ၏အႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ သူမ၏ဘဝ ျဖတ္သန္းမႈအဖံုဖံုမွာ အႏုပညာကို တန္ဖိုးထားသူမ်ားႏွင့္ ႀကိဳးစားေလွ်ာက္လွမ္း ခဲ့သည့္ ဘဝခရီးလမ္းကို အတုယူေလ့လာ လိုသူမ်ား အတြက္ မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနမည္ဟု ယံုၾကည္သည့္အတြက္ အခန္းဆက္ ေဆာင္းပါးအျဖစ္ ေဖာ္ထုတ္ေမးျမန္း လာခဲ့သည္မွာ အပိုင္း(၁၇)တုိင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

မင္းသမီးႀကီး၏ ဘဝအေၾကာင္းအရာမ်ားမွာ ေမးျမန္း၍ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလွသည့္အျပင္ စိတ္ဝင္စား ဖြယ္ရာမ်ား။ နာၾကည္းဖြယ္ရာမ်ား၊ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈမ်ားစြာတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္ကိုလည္း သိရွိေလ့လာခြင့္ရခဲ့ေပသည္။ မင္းသမီးႀကီးသည္ ျပည္သူခ်စ္ေသာ အႏုပညာသမား တစ္ေယာက္ပီပီ ေတးသီခ်င္းမ်ားစြာကုိလည္း က်ရာဇာတ္ေကာင္ ေနရာအလိုက္ သီဆိုႏုိင္သူလည္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ''သ႐ုပ္ေဆာင္၊ အဆိုေတာ္ အကယ္ဒမီမ်ား ရွင္ျမင့္ျမင့္ခင္''ဟု ဂုဏ္ျပဳထုိက္ေပသည္။
မင္းသမီးႀကီးတို႔၏ ေခတ္ကာလက ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ဝင္ေတးမ်ားစြာကို သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကိုယ္တုိင္သီ ္တုိင္သီဆို ဆို ဆိုျပသ ျပသ ၾကရသည့္အတြက္၊ ဂီတလမ္း ေၾကာင္းေပၚသုိ႔ အခက္အခဲမရွိ ေျခခ်ခြင့္ရရွိခဲ့ရသည္ဟု မင္းသမီးႀကီးကဆုိသည္။ ''ဟိုေခတ္ကေတာ့ ဒီကားအတြက္ကို သပ္သပ္ေရးၿပီး ဆိုၾကတာ။ Background နဲ႔ အလြမ္းသီခ်င္းဆိုလည္း သပ္သပ္ ေရးတာ။ ေနာက္မွ နာမည္ႀကီးတဲ့သီခ်င္းေတြကို ျပန္ထည့္တာေလ။ သူတုိ႔ကားေတြထဲျပန္သံုးတာေပါ့။ မာမီတုိ႔က် ေတးေရးဆရာကိုေခၚၿပီး ဥပမာ-စႏၵရားခ်စ္ေဆြဆိုစႏၵရားခ်စ္ေဆြေပါ့။ ကုိတင္လႈိင္ဆို ကုိတင္လႈိင္ေပါ့။ ေမာင္ေမာင္ႀကီးဆုိ ေမာင္ေမာင္ႀကီး။ မင္းသမီး ေတြကလည္း အစားထုိးသီခ်င္းဆိုေပးတဲ့လူမရွိဘူး။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ဆိုၾကရ တာ။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ သီခ်င္းဆုိတတ္သြားတာေပါ့။ မာမီကလည္းမင္းသမီးျဖစ္ကာစ သီခ်င္းမဆုိတတ္ဘူး။ ေအဝမ္းခင္ေမာင္ ခင္ေမာင္သင္ေပးတာ။ တုိက္႐ိုက္ဆိုရတာ။ မွားလုိ႔ျပန္ဖ်က္ လာရင္လည္း အေဆာ္ခံရတာပဲ။ ေခါင္းေခါက္ခံရတာပဲ။ မွားလို႔ဆုိၿပီး ရပ္မေပး ဘူး။ Live လႊင့္ေနတာေလ။ ေဘာလံုးပြဲလိုေပါ့။ ဟင္း . .ဟင္း။ ဆိုတာကလည္း ေၾကာက္ၿပီးဆိုရတယ္။ သူတုိ႔ မ်က္ႏွာပဲ ၾကည့္ေနရတာ။ ကုိယ္ေကာင္းသြားၿပီး ဆိုရင္လည္း သူတုိ႔က ၿပံဳးေနေရာ၊ ကုိယ္မွားသြားရင္ သူတုိ႔မ်က္ႏွာႀကီး ပ်က္ေနေရာ။ ေအဝမ္းခင္ေမာင ခင္ေမာင္ဆို ေခါက္တာေလ။ မင္းသမီးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူမွဂ႐ုမစိုက္ဘူး ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္နဲ႔ေလ။ နားေထာင္တဲ့လူက အမွားလည္းအမွားတုိင္း နားေထာင္ရ တာ။ အခုဆို သြင္းၿပီးေတာ့ ကုိယ့္ဟာကိုယ္အိမ္မွာ နားေထာင္လို႔ရတယ္။ ဝင္ဒါမီယာထဲမွာ ေအဝမ္းခင္ေမာင္အဖြဲ႕နဲ႔ မင္းသမီးေပါက္စျဖစ္ေတာ့ လုိက္ဆိုရတာေလ။ ကိုမင္းေနာင္က (၉၇၂)သီခ်င္းေရးေပးတာ။ ေအးေအးေအာင္ဆုိတဲ့ (၉၇၂)မဟုတ္ဘူးေနာ္။ သီခ်င္း နာမည္သြားတူေနတာ။ သီခ်င္းကုိေတြ႕တယ္ကြာ။ ဒါေပမယ့္သီခ်င္းကုိညသအနမရွိဘဲေရးထားေတာ့ melody ကို မမွတ္ မိၾကေတာ့ဘူး။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္။ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြက် ဟုိဘက္အပိုဒ္ေလး မွတ္မိလုိက္၊ ဒီဘက္အပိုဒ္ေလး မွတ္မိလုိက္ အဲလိုျဖစ္ေနတယ္။ အစအဆံုး မရေတာ့ဘူး။ မာမီမ်က္ႏွာဖံုးနဲ႔ သီခ်င္းစာအုပ္ထဲက တခ်ဳိ႕သီခ်င္းေတြဆုိ မာမီသိေတာင္မသိဘူး။ တခ်ဳိ႕ အဆိုေတာ္ေတြဆုိ မသိတာအမ်ားႀကီးပဲ။ သူတို႔ဆုိလုိခ်င္ၾကမွာပဲေလ။ ကိုမင္းေနာင္နဲ႔ ေတြ႕တုန္းကေတာင္ ေျပာရေသးတယ္။ အစ္ကိုေရ သီခ်င္းေတြရွိတယ္ေနာ္။ ေအး . .တဲ့ ရန္ကုန္ မွာ ''ေ႐ႊျပည္ေအး'' သီခ်င္းကို အမ်ားဆံုးဆိုတာ''ျမင့္ျမင့္ခင္''ပဲတဲ့။ ''နားပန္းဆံ''တစ္ပုဒ္ပဲ ဆုိခိုင္းတာပဲေလ။ ေ႐ႊတုိင္ၫြန္႔ အမွတ္တရ ပြဲတုန္းကဆိုရင္ နီနီဝင္းေ႐ႊကေလ''ခ်စ္စိတ္ရည္''ကို ဆိုခ်င္တာဆိုၿပီးလာေျပာေတာ့ ေဘးကေနမာမီက ငုတ္တုတ္ထုိင္ၿပီး စိတ္ထဲမွာ Feel ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဆိုေပါက္ကို တင္တင္ျမကိုသြားေမးေနတာ။ မာမီဆိုတာမွန္းလည္း သိခ်င္မွ သိမယ္ထင္ပါရဲ႕ေလ။ တင္တင္ျမေလာက္ေတာ့ မာမီဆိုေပါက္က ေကာင္းခ်င္မွ ေကာင္းမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ မာမီဆိုတဲ့ natural ဆုိေပါက္ေလးပဲ မာမီကျပႏိုင္တာေပါ့ေလ။ အပီအျပင္ႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္ေလ။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေနာက္လူက ဆုိဆုိ ကုိယ့္ထက္သာတာျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႕ရဲ႕မမီတမီအသံက အေကာင္းဆံုးပဲ။ သီခ်င္းကုနပ မခ်ိန္ေသး ေတာ့ တက္ခ်င္ရင္လည္းတက္သြားမယ္။ က်ရင္လည္းအရမ္းက်ေရာ။ တခ်ဳိ႕ဟာေလးေတြက မမီဘူးေလ။ အဲ့ဒီ မမွီတဲ့အသံေလးေတြက ခ်စ္စရာေကာင္းေနတာ။ အဲဒါကို ခုလူေတြျပန္လုိက္ ဆိုလည္းဆိုတတ္မွာမဟုတ္ဘူး။ 'ေ႐ႊပိုးေကာင္'ကုိ ေဒစီေက်ာ္ဝင္းဆိုထား သလိုေပါ့။ မဟုတ္ဘူးလား။ မေဆြလည္းမမတင္ရဲ႕'ေ႐ႊလည္တုိင္'ကုိ ျပန္ဆို တယ္။ သူ႕ရဲ႕ မမီတမီအသံကမွ သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတာေလ။ ေနာက္လူေတြ'ရီရီသန္႔'တို႔ျပန္ဆုိတဲ့ ''ဥတုသံုးလီ'လည္း အရမ္းေကာင္း ပါတယ္။ နားထဲစြဲတာေတာ့ တင္တင္ရဲ႕ဆိုေပါက္ကိုပဲ။ သူတုိ႔ကလည္း ဝန္ခံပါတယ္။ မတို႔ဆိုတာက မတို႔သဘာဝအသံေလးနဲ႔ဆုိတာေလတဲ့။ ကြၽန္မတို႔က''သီခ်င္းႀကီး''ကေနလာတာဆိုေတာ့ အပီအျပင္ေတြေပါ့။ မာမီသီခ်င္းေတြဆို မမီတမီပါတာမ်ားတယ္။ တခ်ဳိ႕ ဟာေလးေတြမွာ မဆိုတတ္ ေတာ့ အသက္ခိုး႐ႈတာေတြပါတယ္။ အခုမွသာ သီခ်င္းထဲ႐ႈိက္သံေတြကလည္း ဆိုေနၾကတာေနာ္။ ဟင္း...ဟင္း။ အဲဒါေလးေတြကလည္း ခ်စ္စရာေလးလုိ ျဖစ္ေနတာေပါ့။''
ျမန္မာေတးသီခ်င္းႀကီးမ်ားသည္ နားေထာင္ခံစားသူအတြက္ နားဝင္လြယ္ေသာ္လည္း သီဆုိသူမ်ား အတြက္မူ မွတ္သားရခက္ခဲ၊ နက္နဲပံုကိုလည္း မင္းသမီးႀကီး၏ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအရ သိရွိရသည္။
''သီခ်င္းကို ဘယ္လုိမွတ္ၿပီး က်က္ခဲ့လဲဆိုရင္ စာလုိပဲက်က္တာပဲ။ အဆြဲအငင္ေတြက်ရင္ ကုိယ့္ပညာ သေကၤတ ေလးေတြနဲ႔ ခဲတံနဲ႔အတက္ဆုိ အတက္ကေလးေတြ ျပထားတာေပါ့။ ဆင္းရမယ္ဆုို ကိုယ့္ဟာကိုယ္မွတ္မွတ္ၿပီး ေနာက္ ပိတ္ဆံုးက အလြတ္ရၿပီး အလြတ္ဆိုတာေပါ့ေလ။ မာမီက် အလြတ္ဆိုမွ အားရတယ္။ ဟုိေန႔က''ျမၾကာယံ'' သီခ်င္း ဆုိေတာ့ စာလံုးေလးက နည္းနည္း ခလုတ္တုိက္တယ္ေလ။ မာမီကို ရာဇာဝင္းတင့္လို note ကုိ stand ေပၚတင္ၿပီး ဆုိပါလားတဲ့။ မဆိုဘူးဟာ ဒီအတိုင္းပဲ ဆုိမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီေနရာေလး ကျဖစ္တာပဲ။ အသံေလးေတြက တူတယ္ေလ။ သီခ်င္းအားလံုး အလြတ္ရမွဆိုတယ္။ စိတ္နဲ႔ဆိုရတဲ့အခါက်ေတာ့ေလကိုယ့္ mood နဲ႔ကုိယ္လႈပ္ခ်င္တုိင္းလႈပ္လုိ႔ရတာေပါ့''
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားတြင္ ႐ုပ္ရွင္ေတးသီခ်င္း မ်ားစြာ ကုိယ္တုိင္ သီဆိုခဲ့ရသည့္ မင္းသမီးႀကီးအတြက္ အမွတ္ရေစခဲ့ေသာ ဇာတ္ဝင္ေတးမ်ားမွာ
''မမထားနဲ႔အပါ'' ကားမွာ က်ဟုိတုန္းက 'ေမရွင္နဲ႔ေမာင္တင္ေမာင္' ဆုိခဲ့တဲ့ သီခ်င္းကုိ ျပန္ဆုိရတာ။ အဲဒီကား အရမ္းေကာင္းတာ။ ေနာက္ပုိင္းက် သူ႕အုိက္တင္ မႀကိဳက္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီတုန္းက လူပ်ဳိေပါက္အရြယ္ လုပ္ရတာ ေလ။ မာမီက အပ်ဳိႀကီးမမထားလုပ္ရတာ။ သီခ်င္းက ဒယ္ဒီရယ္ဦးဘသန္းရယ္ ေအဝမ္းခင္ေမာင္ေရြးေပးတာ သီခ်င္းေတြကလည္း ေမရွင္နဲ႔ ေမာင္တင္ေမာင္ ဆိုခဲ့တာ အရမ္းေကာင္းတာ။ အခ်စ္မွာ မ်က္စိမရွိဘူးဆိုတာ သိပ္ၿပီးေတာ့ မွန္တာတဲ့။ ကိုယ္ထက္ႀကီးတဲ့ မိန္းမႀကီးကို စက္ဘီးေပၚတင္ၿပီး ေတာ့ ''ခ်စ္မွာလား''သီခ်င္း မာမီနဲ႔ၫြန္႔ဝင္းနဲ႔ ဆုိခဲ့တာ''ေ႐ႊတံငါ''သီခ်င္းကုိ ေလွေပၚမွာဆိုၾကတယ္ 'မာမီနဲ႔ၫြန္႔ဝင္း'နဲ႔ဆုိတာ။''
မင္းသမီးႀကီးသီဆိုခဲ့ဖူးသည့္ ဇာတ္ဝင္သီခ်င္း အေရအတြက္မွာလည္း မွတ္တမ္းတစ္ခုအေနျဖင့္ က်န္ရစ္ခဲ့ေစသည္။
''အမ်ားႀကီးပဲ။ အပုဒ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ရွိမယ္။ တစ္ကားကို အနည္းဆံုး ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ေတာ့ ဆိုရတယ္။''
မင္းသမီးႀကီးသည္ အကယ္ဒမီ (၅)ဆုရွင္၊ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အေရအတြက္မွာ ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာက္၊ မ်ားျပားျခင္းမရွိခဲ့ေပ။
''မာမီ႐ုိက္ခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေပါင္းက အသံတိတ္ပါေပါင္းရင္တစ္ရာေတာ့ မျပည့္ဘူး။ 'ေမတၲာေရလႈိင္း'က ပထမဆံုးခသူသကမ ႐ုပ္ရွင္ေပါ့။ ဒီမွာ ေဆးလို႔မရဘူး။ ႏိုင္ငံျခားမွာ သြားေဆးရတာ။ အိႏၵိယမွာ သြားေဆးတာ။ ဒါ႐ိုက္တာ ေ႐ႊေဘာ္႐ုိက္တာေလ။ ထြန္းေဝ၊ ေမာင္သင္၊ တကၠသိုလ္ေနဝင္း (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ဏဗ)သူကမင္းသမီးရဲ႕ အစ္ကိုလုပ္တာ။ မင္းသားႀကီးေပါ့။ သူ႕မိန္းမေရးတဲ့ဇာတ္ေလ။ မင္းသမီးက သီသီ၊ မာမီ၊ ခင္သန္းျမင့္ရယ္။ သီသီနဲ႔ မာမီက အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းေလ။
''ေမႊး''ကားမွာ ေမာင္ေမာင္ႀကီးက''ေမႊး''သီခ်င္း ဇာတ္သိမ္းသီခ်င္း ကုိဆိုေပးတာ။ မာမီအရင္က ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဝတၴဳေတြက အရမ္းေကာင္းတာ။ ဟုိယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ အခုယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ေတာ့ မတူဘူးေပါ့''
ေတးသီခ်င္းသီဆိုမႈမ်ား အတြက္ Vocal Guide မ်ားကလည္း မရွိမျဖစ္ လိုအပ္လွေပသည္။ မင္းသမီးႀကီး အားအသံေန၊ အသံထားျဖင့္ သင္ျပေပးခဲ့သည့္ ဆရာမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ေပသည္။
''သီခ်င္းဆိုဖို႔အတြက္ vocal guide က ဆရာေ႐ႊျပည္ေအး၊ ေအဝမ္း ခင္ေမာင္၊ သီခ်င္းႀကီးက် ဆရာ ဦးဘသန္း သင္ေပးတယ္။''
ဆုကဗ်ာ
ဆက္လက္ေတြ႕ဆံုမွတ္တမ္းတင္မည္။

0 comments:

Sukabyar

Sukabyar
အႏုပညာကိုျမတ္ႏိုးသူ(Actress,Publisher in Myanmar)
 

. Design by Insight © 2009