“ေလယာဥ္မယ္”

ကၽြန္မငယ္ငယ္တုန္းက ေကာင္းကင္မွာပ်ံေနတဲ့ ေလတံခြန္ေလး(Kite) ေလးေတြ ကိုၾကည့္ၿပီး အေတြးေလးတစ္ခု၀င္ခဲ့ဖူးတယ္။ သူတို႔လို ေလထဲမွာ ၀ဲပ်ံၾကည့္ခ်င္လိုက္တာ အသက္(၂၀)ျပည့္ၿပီးခ်ိန္မွာ ဒီအေတြးေလးက ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္သြားခဲ့တာ ပထမဦးဆံုးအလုပ္ကိစၥနဲ႔ ေလယာဥ္ပ်ံစစီးဖူးတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီအေတြးေလးက အမွတ္မထင္ျပန္ေပၚလာခဲ့တယ္။

ဟုတ္တယ္ . .ေလတံခြန္ေလးလို ၀ဲပ်ံခြင့္မရႏုိင္ေပမဲ့ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာ အလုပ္၊ လုပ္ခြင့္ရႏုိင္ရင္ ေလထဲ မွာ ၀ဲပ်ံခြင့္ရတာနဲ႔ အတူတူပဲေလ!

ကၽြန္မ ရည္မွန္းခ်က္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီ
ကၽြန္မ ေလယာဥ္မယ္ျဖစ္လာတဲ့အခါ ေလထဲမွာ ေလွ်ာက္သြားႏုိင္မွာေလ .
ကၽြန္မစိတ္ကူးေလးကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးခဲ့သူက ကၽြန္မေဖေဖေလ . .

Myanmar Airways ရဲ႕ Air Crew Application Form ကို သူကိုယ္တုိင္ ယူလာခဲ့ၿပီး ကၽြန္မရည္မွန္းခ်က္ေတြကို အရာထင္ေစခဲ့တာေလ . .
ေလွ်ာက္လႊာမွာ လိုအပ္တဲ့အခ်က္ေတြကို ျပည့္စံုမွန္ကန္စြာ ေရးသြင္းႏိုင္ဖို႔နဲ႔ ေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီး Interview ေျဖခဲ့စဥ္တစ္ေလွ်ာက္က အေတြ႕အႀကံဳ၊ အမွားအယြင္းလြဲေခ်ာ္ပံုမ်ားကို ၀ါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ေစတနာနဲ႔ အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ ေလွ်ာက္လႊာမွာ Name, Age, Weight, Height, Occupation, Education,National Registration Card No & Scruting Card No.,Passport No., တုိ႔ အျပင္ English Speaking & Language ဘာတတ္ေျမာက္ပါသလဲ?

ေနာက္တစ္ခ်က္က Other Language ဘယ္ေလာက္ထိတတ္ေေျမာက္ပါသလဲ၊ ေမွ်ာ္မွန္းလစာ ဘယ္ေလာက္ခန္႔မွန္းပါသလဲ?မ်က္မွန္သမားလား၊ အေရးအႀကီးဆံုးက ေရကူးတတ္ပါသလား၊ ဆုိတဲ့ေမးခြန္းေတြမွာ ကိုယ္တကယ္တတ္မွ တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ပံုစံကြက္မွာ Yes, ကုိ Marking လုပ္ပါ။

ၾကြားခ်င္ေဇာနဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ လူအထင္ႀကိးေအာင္ မျဖည့္ပါနဲ႔၊ ဒီလုိ ေျပာရတာအေၾကာင္းရွိပါတယ္။ English စာတတ္ကၽြမ္းမႈကို Fluently, Average, မွာ သက္ဆုိင္ရာ အကြက္မွာ Markingလုပ္ပါ။ Other Language မွာ မိမိတ္ကၽြမ္းတဲ့ ပညာရပ္နဲ႔ ဆုိင္တဲ့အေရးနဲ႔ အေျပာတတ္ကၽြမ္းပံုကိုု အထက္ပါအတုိင္းျဖည့္စြက္ရပါတယ္ ။

ဥပမာ-CHINESE ဆုိရင္ CHINESE, KOREA ကၽြမ္းရင္ KOREA ေပါ့၊ မ်က္မွန္သမားမ်ားအထူးသတိထားရမွာက မ်က္မွန္တကယ္တတ္ပါရဲ႕နဲ႔ မတတ္ဘူးဆိုၿပီး ညာျဖည့္တာ မ်ိဳးမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ေနာက္မွ ေဆးစစ္လို႔ ေပၚလာရင္ အလြန္ရွက္ဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။
ေနာက္လိုအပ္တဲ့ Photo Size 5”x7” တစ္ကိုယ္လံုး၊ ေဘးတုိက္၊ ေရွ႕တည့္တည့္ တစ္ပံုစီနဲ႔ Passport Size သံုးပံုလိုအပ္ပါတယ္ . .
ဘြဲ႕လက္မွတ္မိတၱဴ၊ သန္းေခါင္စာရင္းမိတၱဴတုိ႔ကိုပါ တစ္ပါတည္း တြဲတင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လိုအပ္တာေတြ ျဖည့္စြက္ၿပီးရင္ေတာ့ ေလွ်ာက္လႊာသြားတင္ဖို႔ Ready လုပ္ေပေတာ့ . .အထူးသတိထားရမယ့္အခ်က္က ေလွ်ာက္လႊာမွာ English လိုတစ္မ်ိဳးတည္းပဲ ေရးသင္းရမွာ ျဖစ္ၿပီး အားလံုးကို Block Letter နဲ႔ ေရးသြင္းဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အရည္အခ်င္းရွိပါရက္နဲ႔ ၿပီးစလြယ္ Small Letter နဲ႔ ေရးမိလို႔ အပယ္ခံရတဲ့ ေလွ်ာက္လႊာေတြ တပံုႀကီးေတြ႕ဖူးလို႔ပါ!

မိမိရဲ႕ မွတ္ပံုတင္မိတၱဴ၊ သန္းေခင္စာရင္းမိတၱဴစတဲ့ လိုအပ္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းမ်ားကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ ေပါင္းၿပီး တြဲခ်ဳပ္သြားေစခ်င္ပါတယ္ . .ဒါမွလည္း မ်ားျပားလွတဲ့ ေလွ်ာက္လႊာပံုႀကီးထဲမွာ မိမိForm မက်န္ခဲ့မွာပါ။ ပိတ္ခ်ိန္ျဖစ္တဲ့ ညေန(4)နာရီကို ညေန(3း30)နာရီေလာက္မွ ကပ္ၿပီးတင္တာမ်ိဳး မလုပ္မိပါေစနဲ႔ . .၀န္ထမ္းမ်ားအားလံုးက Form တင္ၿပီးရင္ ေရးသြင္းရမယ့္အခ်က္မ်ား အားလံုးကို ေရးသြင္းၿပီး လက္ခံရရွိေၾကာင္း ခ်လံ ျပန္ေပးပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ သူတို႔ကို အခ်ိန္အလံုအေလာက္ေပးဖို႔လို္ပါတယ္။ ကၽြန္မသြားတင္တဲ့ေန႔ကဆုိရင္ ေန႔လယ္ထမင္းစားၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ လူအရမ္းမ်ားေနတဲ့အခ်ိန္ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ မနက္ပိုင္းတစ္ခ်ီလာတင္တဲ့သူေတြက ထမင္းစားနားခ်ိန္နဲ႔ႀကံဳလုိက္ေတာ့ မျပန္ၾကေတာ့ပဲ M.A ရံုးခ်ဳပ္မွာပဲဇြဲနဲ႔ ေစာင့္ေနၾကေတာ့ လူတစ္ၿပံဳတမႀကီးျဖစ္ကုန္ေရာ၊

ေလွ်ာက္လႊာေပါင္းေလးေထာင္ေက်ာ္(4000)ေက်ာ္ တင္ၾကတဲ့ မနက္မွာ ကၽြန္မရဲ႕ ေလွ်ာက္လႊာအမွတ္စဥ္က (0568)ျဖစ္ၿပီး တစ္ေန႔တာရဲ႕အမွတ္စဥ္ နံပါတ္က (032)ပါ။ ေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီးၿပီပဲ ဘာလို႔ စာရင္း၀င္နံပါတ္ေတြ မွတ္ေနရမွာပဲ လို႔ အလြယ္မေတြးလိုက္ပါနဲ႔၊ Interview ၀င္တဲ့အခါ သာမညေလးေတြက အဓိက ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ စိတ္မထင္ရင္ ေလွ်ာက္လႊာအမွတ္စဥ္ ဘယ္ေလာက္လဲ၊ ဆုိၿပီး ေမးတတ္ပါတယ္၊ ေလၽွ်ာက္လႊာတင္ၿပီးတာနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ကို အရပ္တုိင္းပါတယ္။ မမွန္မကန္ျဖည့္သြင္းထားရင္ ခ်က္ခ်င္း ဖ်က္ခုိင္းပါတယ္။ ကၽြန္မ ေျဖဆုိခဲ့ရတဲ့ Myanmar Airways ရဲ႕ System က ေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္ရက္ပိုင္းအတြင္းကို ပဏာမေရြးခ်ယ္ခံရသူမ်ား စာရင္းကို ေၾကျငာ ပါတယ္ ။တစ္ျခား Airline ေတြက Walk-in-interview လုပ္တာမ်ားပါတယ္!

အေရြးခ်ယ္မခံခဲ့ရသူအမ်ားစုက Form ကုိျဖစ္ကတတ္ဆန္းျဖည့္သြင္းသူမ်ား၊ Block Letter နဲ႔ မေရးသူမ်ား၊ လုိအပ္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းအျပည့္အစံု မတင္သြင္းသူ မ်ားျဖစ္ေနပါတယ္။ Notice Board မွာ နာမည္ရွာရတဲ့အခ်ိန္ဟာ စိ္တ္အလႈပ္ရွားဆံုးပါ ကၽြန္မရဲ႕Serial No.(91)မွာ ပဏာမအဆင့္ေအာင္ျမင္သြားၿပီမုိ႔ လူေတြ႔ စစ္ေဆးျခင္းေျဖဆုိဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ရပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေလယာဥ္ေမာင္/မယ္ ေတြကို ေမးျမန္းၿပီး သူတို႔ေျပာျပတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳအခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ မူတည္ၿပီး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္မယ္လုပ္မယ့္လူက အနီးစပ္ဆံုး မိမိေလေၾကာင္းလုိင္းအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိထားသင့္ပါတယ္။ ျမန္မာေလေၾကာင္းလုိင္းကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ပါသလဲ၊

ဥပမာ-Myanmar Airways မွာ ဆုိရင္ M.D(Managing Director)၊G.M (General Manager) O.M (Operation Manager)နဲ႔ ေလယာဥ္မယ္ခ်ဳပ္၊ ေလယာဥ္ေမာင္ခ်ဳပ္တုိ႔ရဲ႕ နာမည္မ်ားကို အကၽြမ္း၀င္သိရွိေေနသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ Airline န႔ဲ ပတ္သက္တာဆုိရင္ ေလယာဥ္အေခၚအေ၀ၚေတြ၊ ျမန္မာျပည္မွာ ေျပးဆြဲေနတဲ့ ေလယာဥ္အမ်ိုဳးအစားေတြ၊ Forker လား Jet လား၊ F-27နဲ႔ F-28 က ဘာကြာလဲ ဆုိတာေတြ . .Air Bus ေတြ ျဖစ္တဲ့ A-310,A-320,A-300အမ်ိဳးအစားမွာ ဘယ္ Air Bus အႀကီးဆံုးလဲ ဆုိတာေတြ သိထားရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။

တစ္ခါတေလက်ရင္ Knowledge ပိုင္းအေနနဲ႔ Asean အေၾကာင္း ေတြ ေမးတတ္ပါတယ္။ အေထြေထြေမးခြန္းျဖစ္တဲ့ Asean စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ 1967 ခုႏွစ္၊ August 8 ရက္ေန႔နဲ႔ျမန္မာျပည္ Asean အဖြဲ႕၀င္အျဖစ္မည္သည့္ ခုႏွစ္မွာ ၀င္ေရာက္လာပါသလဲဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးတတ္ပါတယ္။

(Ans:1997ခုႏွစ္၊ July 23ရက္)

အဓိကက Myanmar Airways ရဲ႕ Logo ျဖစ္တဲ့ (24)ပစၥည္း၊ Moto ျဖစ္တဲ့ Safety, Service and Image (လံုၿခံဳေဘးကင္း၊ အသြင္အျပင္ေကာာင္း၊ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေက်ပြန္)

တို႔ေလာက္ေတာ့ သိရမွာပါ၊ ဒါဟာ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့ ေမးခြန္းအနည္းအက်ဥ္းပါ။ တကယ့္တကယ္ ဘာေမးမလဲဆုိတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ အင္တာဗ်ဴး ေမးမယ့္ လူႀကီးမ်ားအေပၚ မူတည္ပါတယ္။ လူႀကီးေတြစိတ္ထဲ ေပၚလာတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ အင္တာဗ်ဴးေမးမယ့္ လူႀကီးမ်ားအေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။

လူႀကီးေတြ စိတ္ထဲေပၚလာတာ ေမးတတ္သလို၊ မိမိ Form မွာ ျဖည့္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္မ်ားကို မူတည္ၿပီးေတာ့လည္း ေမးတတ္ပါတယ္။ေနာက္သံုးရက္ၾကာတဲ့အခါ လူေတြ႕စစ္ေဆးျခင္းခံရန္အတြက္ လိုအပ္တဲ့စာရြက္စာတမ္းနဲ႔ ရပ္ကြက္ေထာက္ခံစာ၊ မွတ္ပံုတင္မူရင္း၊ ဘြဲ႕လက္မွတ္မူရင္းနဲ႔အတူ ရံုးခ်ဳပ္ကို အေရာက္သြားဖုိ႔အတြက္ တစ္ညလံုးအိပ္မေပ်ာ္တဲ့အျပင္ မနက္မိုးမလင္းခင္ကတည္းက ႏိုးေနတဲ့အတြက္ ဘုရားေရွ႕မွာ မၾကြတမ္းဦးခ်ေနမိပါေတာ့တယ္။

သူငယ္ခ်င္းေလယာဥ္မယ္ရဲ႕ Idea အတုိင္းျမန္မာ၀တ္စံုရိုးရိုးေလးနဲ႔မ်က္ႏွာျပင္ကိုလည္း အတတ္ႏုိင္ဆံုး Natural ျဖစ္ေအာင္ျပင္ဆင္ၿပီး တက္ၾကြတဲ့ ေျခလွမ္းအျပည့္နဲ႔ ေလေၾကာင္းရံုးခ်ဳပ္ရွိရာ ကမ္းနားလမ္းကို မနက္(7း30)နာရီကတည္းက ဘုရားစာတတြတ္တြတ္ရြတ္ရင္း လွမ္းခဲ့ပါတယ္။ သတိထားရမွာက လက္၀တ္ရတနာမ်ားျပြတ္သိပ္ေအာင္ ၀တ္ဆင္ျခင္း၊ Make up ေတြရဲဗေလာာင္းခတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ျခင္းမ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္ပါတယ္။

ရံုးခ်ဳပ္ေရာက္ေတာ့ တစ္ေန႔တာ ေျဖဆုိရမယ့္ ေမာင္/မယ္ဦးေရ အေယာက္(100)ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ႏွစ္သုတ္ခြဲလိုက္တဲ့အခါမွာ အမွတ္စဥ္(91)ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မက ဒုတိယအသုတ္ထဲမွာ ပါသြားခဲ့ပါတယ္။ ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္က နံနက္(7း45)နာရီ၊ Interview ေျဖရမယ့္အခ်ိန္က ေန႔လယ္(2)နာရီေနာက္ ပိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ၿငီးျငဴသံမ်ားကို တရား၀င္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုမွ မသင့္ေတာ္တဲ့ အျပဳအမူပါ၊ ေလယာဥ္မယ္တစ္ေယာက္မွာ စိတ္ဓာတ္ႀကံ႕ခိုင္မႈက အေရးအႀကီးဆံုးပါ။

စိတ္ဓာတ္ႀကံ့ခိုင္ၿပီး သည္းခံႏုိင္စြမ္းရွိမွ Emergency Case မွာဦးေေဆာင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္အလက္မ်ားဟာ အင္တာဗ်ဴးခန္းျပင္ပမွာ ေပးသြားမယ့္အမွတ္ထဲမွာ အက်ံဳးး၀င္ေနပါတယ္။ Persistent ဘယ္ေလာက္ရွိသလဲဆုိတာ ကို စမ္းသပ္တာလည္းျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ဘယ္ေလာက္ထိ စိတ္ရွည္ခဲ့ရသလဲဆုိရင္ Interview ခန္းထဲ ၀င္ခြင့္ရတဲ့အခ်ိန္ကညေန(6း30)နာရီမွ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာင့္ေနစဥ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေျဖၿပီးသားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားဆီမွ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို ေမးျမန္းရတာလည္းအေမာပါပဲ။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳးစီ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေမးခြန္းမ်ားကလည္း တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္မတူၾကပါဘူး။

ကၽြန္မဆုိရင္ တစ္ေနကုန္စိတ္လႈပ္ရွားေနခဲ့တဲ့ အျဖစ္က Interview အခန္း၀မွာ ရပ္လိုက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ရုတ္ခ်ည္းေပ်ာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဓိကက Self-Confidence ေၾကာင့္ပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ Weak point က ကိုယ့္ကုိကုိယ့္ အထင္ႀကီးတတ္ပါတယ္။ အဲဒီဥာဥ္ဆုိးက Air Crew လုပ္မယ့္ အခ်ိန္မွာ အသံုးတည့္ေနပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မအခန္းတံခါးစဖြင့္လိုက္တယ္ဆုိရင္ပဲ ေလယာဥ္ေမာင္ အစ္ကိုႀကီး တစ္ေယာက္က အရပ္ကုိထပ္မံတုိင္းပါတယ္။ သူတုိ႔မယုံႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္မအရပ္က 5ေပ 8 လက္မေလ ။ Interview ေျဖရမယ့္ ခံုမွာရပ္ၿပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွ ေမးခြန္းေေမးမယ့္ လူႀကီးမ်ားကို အခ်ိဳသာဆံုးၿပံဳးျပလုိက္ပါတယ္။

Best Smiling ရွိဖို႔က အေျခခံတစ္ရပ္ပါ။ ထုိင္ခြင့္ျပဳလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လူႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ M.Dအပါအ၀င္ ေလယာဥ္ေမာင္ခ်ဳပ္/မယ္ခ်ဳပ္တုိ႔ငါးဦးက ေမးခြန္းမ်ားကို တလွည့္စီေမးၾကပါတယ္။ကၽြန္မကိုေမးတဲ့ေမးခြန္းမ်ားက နည္းနည္းလြယ္ပါတယ္။
1. Tell me about yourself?
2. Why do you apply for this job?
3. Can you swim? Why do you like swimming ? စတာေလးေတြပါပဲ။

ေမးခြန္းေမးတဲ့အခါ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့ အေျဖမ်ိဳးကုိပဲ အတုိခ်ံဳးေျဖပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ အေျဖက Yes, I prefer swimming to other sports because a swimmer can save myself and others in case of emergencies while travelling.
4.How much money do you expect as a salary?
I naturally expect a handsome salary, but I am keen to gain Knowledge and experience in the airline. Though I have no experience. If you appoint me to this post, I'm not afraid of hard work.

ဒီေမးခြန္းက အေျဖမတတ္ရင္ တစ္ခါတည္း ေဂ်ာင္းႏိုင္တဲ့ေမးခြန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မကေတာ့ Amount ကို မေျဖပဲ ၀ကၤ၀ုတၳိအလကၤာနဲ႔ပဲ ေ၀့လည္ေၾကာင္ပတ္ေျဖခဲ့လိုက္ပါတယ္။
5.How many Languages can you speak?

ဒီေမးခြန္းကေတာ့ Other language မွာ Chinese ဆိုၿပီး ထည့္ထားလို႔ ေမးတာပါ။ နာမည္ ဘယ္လိုေခၚလဲ။ ဘယ္မွာ ေနသလဲ၊ ထမင္းစားၿပီးၿပီလား၊ ဒီေလာက္ပဲ ေမးတာပါ။ ေမးခြန္းေျဖေနစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ လံုးမွာ မိမိမ်က္ႏွာပ်က္မသြားဖို႔အေရးႀကီးပါတယ္။ ေျဖႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေျဖႏုိင္သည္ျဖစ္ေစ ေမးခြန္းမ်ားကို ၿပံဳးရႊင္ၾကည္သာစြာ ေျဖဆုိသင့္ပါတယ္။ General Knowledge ပိုင္းအေနနဲ႔Aircraftတစ္စီးရဲ႕ ရုပ္ပံုကိုျပၿပီး အင္ဂ်င္ဘယ္ေနရာ၊ ေလွကားဘယ္ေနရာနဲ႔ ဘာေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားလဲဆုိတာ ေမးပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဆင့္က Announcement လုပ္ခုိင္းပါတယ္။

G.M.T, L.M.T နဲ႔ M.S.T တိ႔ု႔ကိုလည္း ေမးပါတယ္။ ဒါမွလည္း Aircraft ေပၚမွာ Take off time, Landing Time မ်ားကို ေရာက္ရွိေနတဲ့ ႏိုင္ငံအေပၚ မူတည္တြက္ခ်က္ၿပီး Announcement လုပ္ရမွာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္။
G.M.T=Greenwich Mean Time
L.M.T=Local Mean Time
M.S.T=Myanmar Standard Time
တခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ M.S.T ဆုိတာ ဘာမွန္းမသိပဲ ေပါက္ကရမ်ိဳးစံုေလွ်ာက္ေျဖၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။

In the Air-line system express 24 hours clock system.
ျဖစ္တဲ့အတြက္ 1.min: passed mid night-0001hours
30 min passed midnight-0030hours
:6 Am express as -0600 hours
:9 pm express as -2100 hours
စသျဖင့္ တြက္ခ်က္တတ္ဖို႔အတြက္ G.M.Tကို သိထားသင့္ပါတယ္။

ကၽြန္မက စာဖတ္၀ါသနာပါတယ္လို႔ေျဖလိုက္တဲ့အတြက္ စာေပအေၾကာင္းေမးျမန္းပါေတာ့တယ္။ ျမန္မာ့ပထမဦးဆံုး၀တၳဳျဖစ္တဲ့ “ေမာင္ရင္ေမာင္၊ မမယ္မ”၀တၳဳကို “ဆရာႀကီးဂ်ိမ္းစ္လွေက်ာ္” ေရးသားခဲ့တဲ့အေၾကာင္း၊ အႏွစ္သက္ဆံုး စာေရးဆရာကိုေမးေတာ့ “ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး”လို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အတြက္ အႀကိဳက္ဆံုးစာအုပ္က ဘာလဲလို႔ ထပ္ေမးျပန္ပါတယ္။ မသိရင္ မသိပါဘူးလို႔ ေျပာတာ သက္သာပါတယ္ မဟုတ္ရင္ ရႊီီးမိတဲ့အတြက္ အဟားခံရတတ္ပါတယ္။

ကၽြန္မက “သူလုိလူ”လို႔ လြယ္လြယ္ေျဖေတာ့နာမည္ႀကီးမို႔လို႔ေရြးႀကိဳက္တာလားတဲ့။ ေနာက္ဆံုးမွာ “မင္းငါတုိ႔ ဘာျပန္ေမးခ်င္သလဲ လို႔ေမးလာခဲ့တဲ့အတြက္ No Question လို႔ပဲ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ မေမးသင့္တာသြားေမးမိရင္ အမွတ္ေလ်ာ့သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းအားလံုးစိတ္တုိင္းက်ေမးၿပီးၾကခ်ိန္မွာ ျပန္လို႔ရပါၿပီလို႔ ေျပာလာမွ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးထျပန္လာခဲဲ့ပါတယ္။ လူေတြ႕စစ္ေဆးေရြးခ်ယ္ၿပီးသြားတဲ့အခါ တတိယအဆင့္အေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္သြားသူ (75)ေယာက္ကုိ ေရကူးစစ္ေဆးျခင္း စမ္းသပ္ျပဳလုပ္ပါတယ္။

ေရကူးစစ္မယ့္ေန႔ နံနက္ (8း00)နာရီမွာပဲ National Swimming Pool သုိ႔ မွတ္ပုံတင္မူရင္းနဲ႔ Swimming Suit အျပည့္အစုံယူလာၿပီး စာေမးပဲြေျဖဆုိရပါတယ္။ ကၽြန္မအေရွ႕မွာ သတိေပးခဲ့တဲ့အတုိင္းပါပဲ၊ Form မွာ ျဖည့္စဥ္ကတည္းက ေရကူးတကယ္တတ္မွတတ္တယ္လုိ႔ေျဖပါလုိ႔ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ၿဖီးျဖန္းၿပီးေျဖခဲ့တဲ့ ေမာင္/မယ္ အခ်ဳိ႕ဟာ ဒီလုိလက္ေတြ႕စစ္ေဆးတဲ့ေန႔မွာပဲ ဗူးေပၚသလုိ ေပၚကုန္ၾကတဲ့အတြက္ပါ။ ကူးရမယ့္ ေရအနက္က (6)ေပျဖစ္ၿပီး (25)မီတာကုိ စိတ္ႀကိဳက္ကူးနည္းပုစံျဖင့္ အျပန္အလွန္ ကူးရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မကေတာ့ ေရကူးအကၽြမ္းက်င္ႀကီးမဟုတ္ေပမယ့္ ကူးတတ္ခါစျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မိနစ္ေက်ာ္သြားေပမယ့္ လက္ပစ္နဲ႔ ပက္လက္ကူးနည္းျဖင့္ ပန္းတုိင္ကုိအေရာက္ကူးႏုိင္ခဲ့ပါေသးတယ္။ မထင္မွတ္ဘဲ ကၽြန္မရဲ႕ ေရကူးဆရာမ မမုိးသူေအာင္နဲ႔မၾကည္ၾကည္တုိ႔က ေရကန္ကုိေရာက္ရွိလာခဲ့တဲ့ အတြက္ သူတို႔ေရွ႕မွာ အရွက္ကြဲမွာစုိးၿပီး ေၾကာက္လန္႔ၿပီးကူးတာေၾကာင့္လည္းပါတာေပါ့။ မကူးတတ္တဲ့သူမ်ား ကေတာ့ ေရကန္ထဲ စဆင္းကတည္းက ငုိတဲ့သူက ငုိ၊ တခ်ဳိ႕ဆုိ လက္ပစ္ကူးရင္း၊ ကန္တစ္၀က္မွာ နစ္သူကနစ္နဲ႔ သနားဖုိ႔လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆင္းရဲစရာ လည္းေကာင္းပါတယ္။ ေရကူးနည္းျပ ဆရာႏွစ္ေယာက္က ကၽြန္မတိုိ႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ ေဘးကေန အရန္သင့္အသက္ကယ္ေဘာမ်ား Life Vest မ်ားနဲ႔ ႀကီးၾကပ္ၿပီးလုိက္ပါေပးခဲ့တဲ့ အတြက္ မကူးတတ္သူမ်ား သက္သာရာရခဲ့ၾကပါတယ္။

ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က ဖားကူးအသက္ရႈနည္းျဖင့္ကူးသြားၾကၿပီး လက္ပစ္ကူးသူက နည္းပါတယ္။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ပဲ ကူးကူးပါ ပန္းတုိင္ေရာက္ရင္ နာမည္နဲ႔အမွတ္စဥ္ေမးၿပီး ေလယာဥ္မယ္ခ်ဳပ္က တစ္ခါတည္းအမွတ္ေပးပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ေမာင္/မယ္ အခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေပါ့ဆမႈ ကေလးကုိေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မွတ္ပုံတင္မူရင္း ပါမလာၾကတဲ့အတြက္ ေလယာဥ္ ေမာင္ခ်ဳပ္က အႀကီးအက်ယ္ ေကာပါေတာ့တယ္။ ေျမျပင္ေပၚမွာေတာင္ ဒီေလာက္ေပါ့ဆေနရင္ Aircraft ေပၚမွာ ကုိယ့္ကုိကုိ ယုံၾကည္အားကုိးမယ့္ ခရီးသည္ေတြကုိ ဘယ္လုိ Service ေပးမွာလဲတဲ့။

ေရကူးေအာင္ၿပီး ေနာက္ရက္မွာေတာ့ Medical Check up စာေမးပြဲစစ္ပါတယ္။ စာေမးပြဲေျဖစဥ္တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ Speaking ကၽြမ္းက်င္မႈကုိ အမွတ္ေပးသလုိ၊ Relationship ကုိလည္း အမွတ္ေပးပါတယ္။ စာေမးပြဲေျဖတာပဲ ဘာ၀တ္၀တ္ရပါတယ္ လုိ႔ လြယ္လြယ္မထင္လုိက္ပါနဲ႔ Personality ကုိလည္း အမွတ္ေပးပါတယ္။ ေလယာဥ္မယ္လုပ္မယ့္ လူတစ္ေယာက္က အၿမဲတမ္း Smart က်ေနဖုိ႔လုိပါေသးတယ္။ ရုံးခ်ဳပ္မွာလုိအပ္တဲ့ Weight Measure/ Height Measure/ Hypertension Diabetes Mellitus (ဆီးခ်ဳိ)၊ HBs Ag test (အသား၀ါ Bပုိး)၊ H.I.V, Cholesterol စသည္တို႔အျပင္ Ultersound, E.C.G တုိ႔ကုိ အစစ္ေဆးခံယူရပါတယ္။

ေဆးစစ္တဲ့ေန႔မွာပဲ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ Group လုိက္ Stay ရုိက္၊ တစ္ဦးခ်င္းမိတ္ဆက္စကားေျပာၿပီး Camera နဲ႔တစ္ခါတည္း ရုိက္ထားလုိက္ပါတယ္။

စတုတၳအဆင့္ ေဆးေအာင္သြားၿပီဆုိရင္ ပဥၥအဆင့္အေနနဲ႔ Writing ေျဖဆုိၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မက အဲဒီအဆင့္ကုိ အေၾကာက္ဆုံးပါပဲ။ ကၽြန္မအတြက္ ေန႔မအား၊ ညမနားစာအုပ္နဲ႔မ်က္ႏွာမခြာဘဲ က်က္မွတ္ခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Experience မရွိေသးေပမယ့္ သူငယ္ခ်င္း ေလယာဥ္မယ္ေေတြက အိမ္တုိင္ရာေရာက္ Training လာလုပ္ေပးခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ေလ့လာသင့္သေလာက္ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ ပါတယ္။ G.M.T တြက္နည္းပုစၦာမ်ားသင္တဲ့အခ်ိန္ကဆုိ ေခါင္းတစ္လုံးခ်ာခ်ာလည္ခဲ့ရပါတယ္။

ဥပမာ - Myanmar G.M.T - (+6.5)
Singapore G.M.T - (+8)
Korea G.M.T - (+9)
Myanmar နဲ႔ Singapore က G.M.T နဲ႔တြက္ရင္ အခ်ိန္ (1း30)နာရီကြာျခားၿပီး Korea နဲ႔ဆုိရင္ အခ်ိန္ (2း30)နာရီ ကြားျခားပုံကုိ တြက္ခ်က္နည္းျဖစ္ပါတယ္။

Writing ေျဖဆုိရမယ့္ I.B.C ခန္းမကုိ မနက္ (8း30)နာရီအေရာက္သြားရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ နာရီ၀က္ေစာၿပီးေရာက္ေအာင္ ကုိယ့္ဘက္က ၀ီရိယရွိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ Airline က Korea နဲ႔ဖက္စပ္စီစဥ္ထားတာဆုိေတာ့ ေမးခြန္းမ်ားကုိ Korea Air line ဖက္က ထုတ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ေျဖဆုိမယ့္မနက္ စာေမးပြဲအခန္းထဲေရာက္ခ်ိန္က်မွစာအိတ္ွ Parking ေဖာက္ၿပီး ေမးခြန္းေ၀ပါတယ္။ ခုံျခင္းကပ္ရက္ထားေပမယ့္ ေမးခြန္းအားလုံးကုိ Group A, B, C သုံးမ်ဳိးခြဲၿပီး ထုတ္ထားတဲ့အတြက္ ခုိးၾကည့္လုိ႔ရရင္ ေတာင္တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ေမးခြန္းမတူတဲ့ အတြက္ ကူးခ်လုိ႔လည္း မရပါဘူး။

ကၽြန္မရဲ႕ Question Paper Group က (A) ျဖစ္ၿပီး ညာေဘးခ်င္းကပ္ သူငယ္ခ်င္းက (B) ဘယ္ေဘးခ်င္းကပ္သူငယ္ခ်င္းက (C) ျဖစ္ပါတယ္။ Question Type က Multiple Choice ျဖစ္တဲ့အတြက္ Time allowed က (45) မိနစ္ပဲ ေပးပါ တယ္။ Psycho-analysis မ်ားလည္းပါေတာ့ အရမ္းဦးေႏွာက္စားရပါတယ္။ ေျဖဆုိခ်ိန္မေလာက္ခဲ့ေပမယ့္ Blank မရွိေအာင္ အကုန္ျဖည့္ခဲ့လုိက္ပါတယ္။ Grammar နားလည္၊ မလည္စစ္သလုိ၊ English လုိ ဘယ္ေလာက္တတ္၊ မတတ္စစ္တဲ့အဆင့္လုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ I.B.C ခန္းက Aircon မ်ားေတာင္ရင္ထဲက အပူကုိ မႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။

Korea Agent တစ္ေယာက္က ကၽြန္မစာေမးပြဲမေျဖခင္ ဘုရားဦးခ်ၿပီး ေမးခြန္းစာရြက္ကုိ ရွိခုိးတာျမင္ ေတာ့ရယ္ပါတယ္။ မင္းတုိ႔ျမန္မာမိန္းကေလးေတြက အစြဲႀကီးလုိက္တာလုိ႔ေျပာပါတယ္။
ေျပာခ်င္တာေျပာပါေစ၊ ေျပာသမွ်သာ ၿပံဳးၿပံဳးေလးနာခံေနလုိက္ပါတယ္။

ဆဌမအဆင့္ စစ္ေဆးမႈပုံစံကေတာ့ Group Test ျဖစ္ပါတယ္။ ငါးေယာက္တစ္အုပ္စု Group Discussion လုပ္ရမွာပါ။ ေမးခြန္းမ်ားကုိ Korea မ်ားကပဲ သတ္မွတ္ေပးပါတယ္။ ခုံ (5)လုံးခ် ထားၿပီး ကၽြန္မတုိ႔ ေရွ႕ Table မွာ လူႀကီးႏွစ္ေယာက္ထုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတစ္သက္တာမွာ ဒီေလာက္အဆင့္မ်ားတဲ့ စာေမးပြဲမ်ဳိးမေျဖခဲ့ဖူးပါ။

ကၽြန္မတုိ႔ Group ရဲ႕ Title က “ဘ၀မွာ ပညာေရးနဲ႔ အလုပ္အကုိင္ ဘယ္အရာက သင့္အတြက္ ပုိအေရးႀကီးပါသလဲဆုိတဲ့ Education and Occupation ကုိ Discuss လုပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းစီအျမင္မ်ားနဲ႔ သင့္ေတာ္သလုိ ေဆြးေႏြးၾကရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာက သူမ်ားေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိယ္ဘာေျပာရင္ေကာင္းမလဲဆုိတာကုိ စဥ္းစားထားရပါတယ္။ Grammar မွန္တာ၊ မမွန္တာအပထား၊ ေျပာတတ္သေလာက္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့သာေျပာခ်သင့္ပါတယ္။ “ေခြးအႀကီးလွည္းနင္းခံရသလုိ တအီအီလုပ္ေနရင္ ႏုိင္ငံျခားသားေရွ႕မွာ အရွက္ကြဲေစပါတယ္။ Impression Down တာေပါ့ေလ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က မိမိက Occupation ကုိ Discuss လုပ္ထားၿပီး သူမ်ားက Education ကုိ Discuss လုပ္တဲ့အေပၚမွာ ျငင္းခုန္တာမ်ဳိး မလုပ္မိပါေစနဲ႔။ ကၽြန္မတုိ႔ေျပာဆုိသမွ်ကုိ လူႀကီးမ်ား က နားစြင့္ေနတာျဖစ္ၿပီး Camera ေထာင္ၿပီး Live တစ္ခါတည္း ရုိက္ထားပါတယ္။ ကၽြန္မဆုိ လန္႔ဖ်တ္ၿပီး အသံေတာင္တိမ္သြားပါတယ္။ အတတ္ႏုိင္ဆုံး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသားေျပာသင့္ပါတယ္။ အတူတူေျဖၾကတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ ငါးေယာက္ဆုိရင္ အခန္း အျပင္ကုိေရာက္မွပဲ သက္ျပင္းၿပိဳင္တူခ်ႏုိင္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္မ ၀တ္သြားတဲ့ ျမန္မာ ၀တ္စုံက ရုိးေပမယ့္ Bright Color ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ Korea Agent မ်ားက မ်က္စိ က်ိန္းတယ္လုိ႔ ေ၀ဖန္ပါတယ္။

Interview အဆင့္ဆင့္ ေျဖလာႏုိင္ခဲ့ေတာ့ ကၽြန္မပုိၿပီး exciting ျဖစ္ရပါတယ္။ အဆင့္ (6)ဆင့္လုံးလုံး လွမ္းလာႏုိင္ခဲ့တဲ့ အတြက္ပုိၿပီး အားတက္ရပါတယ္။

ေနာက္ဆုံးအဆင့္ Individual မွာေတာ့ exciting ပုိၿပီး ျဖစ္ရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအဆင့္ Individual မွာေတာ့ Korea က Chief ကုိယ္တုိင္စိတ္ႀကိဳက္ေမးျမန္းပါ တယ္။ ကၽြန္မဆုိရင္ အခန္းထဲေရာက္လုိ႔ ခုံမွာထုိင္တယ္ဆုိရင္ပဲ First Aid အေၾကာင္းေမး ပါေတာ့တယ္။ တကယ္ဆုိရင္ experience ရွိၿပီးသား ေမာင္/မယ္မ်ားကုိသာ ေမးေလ့ ေမးထ ရွိတဲ့ေမးခြန္းျဖစ္ၿပီး ကၽြန္မလုိအစိမ္းသက္သက္ကုိေကာက္ခါငင္ကာ ေမးလုိက္တဲ့အတြက္ အံ့ၾသ သြားခဲ့ရပါတယ္။ Nose Bleeding, Abdominal Emergency, Fainting တုိ႔ကုိ ကၽြန္မ Treatment လုပ္တတ္သေလာက္ ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ ေမးခြန္းတစ္ခုကေတာ့ ခန္႔မွန္းထားတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လြယ္လြယ္ကူကူေျဖႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။
ေမးခြန္းက
This is the first time I arrive in Myanmar. So, which place is the most interesting places in here? Suggest me, firstly which places I should go?
ကၽြန္မအလြတ္ က်က္ထားတာက ေရႊတိဂုံဘုရားအေၾကာင္းျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေရႊတိဂုံဘုရားက Magnificent and Marvellous ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ prominent landmark ျဖစ္တဲ့အတြက္ မုိင္ေပါင္းမ်ားစြာကေန အထင္အရွားျမင္ႏုိင္ေၾကာင္း လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း (2500) ေလာက္ကတည္းကတည္ေဆာက္ခဲ့တယ္လုိ သိရွိရေၾကာင္း၊ height က (362)ေပျဖစ္ၿပီး stands like a solid gold monument အျဖစ္ ရပ္တည္ေနေၾကာင္း ပါးစပ္ထဲ အဆင္ေျပ သလုိ ေျဖလုိက္ပါတယ္။

A visit to Yangon is incomplete without a visit to Shwe Dagon Pagoda ဆိုၿပီး ထပ္ကြန္႔လုိက္မိတဲ့အတြက္ Continue လုိ႔ေျပာျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ ကၽြန္မ မေျဖႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္က Weak Point နဲ႔ Best Point က ဘာလဲဆုိတာရယ္။ ေလာကမွာအေရးႀကီးဆုံးကုိ ေျပာပါဆုိေတာ့ 'My mind' လုိ႔ေျဖခဲ့ပါ တယ္။ ႏုိင္ငံျခားသားက ေျဖႏုိင္ရင္ေတာင္ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိတဲ့ reason ေပးမွႀကိဳက္ပါ တယ္။

The mind is the most powerful in the world. We think speak and act as directed by our minds. Good minds with good intentions per form good actions. These good actions bring good benefits to all.

ဒါဟ ကၽြန္မအတြက္ သင့္ေတာ္မယ္ထင္တဲ့ Reason ပါ! ကၽြန္မကုိ ဘာေၾကာင့္ေလယာဥ္မယ္ ျဖစ္ခ်င္တာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကလည္း အခက္အခဲသိပ္မရွိပါဘူး။ ဒီေမးခြန္းကုိေျဖတဲ့အခါ ေငြေၾကးနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြ မေျဖသင့္ပါဘူး။ မိမိတကယ္စိတ္၀င္စားေၾကာင္း၊ နားလည္ေအာင္ ေျဖသင့္ပါတယ္။

ကၽြန္မကုိ ေခါင္းေျခာက္ေစတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့
I would like to know the Historical Background of Myanmar ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းပါပဲ။

ဒီေလာက္ႀကီးေတာ့ ဘယ္သိပါ့မလဲ၊ ကၽြန္မသိတာက ေအဒီ(1044) ခုနွစ္မွာ အေနာ္ရထာမင္းက ပုဂံျပည္မွာ နန္း တက္ခဲ့ၿပီး ပထမျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ကုိ တည္ေထာင္ခဲ့တယ္ဆုိတာပဲ သိတဲ့အတြက္ သိသေလာက္ပဲေျဖတာကုိ မႀကိဳက္ၾကပါဘူး။ ဆက္ေျပာခုိင္းတဲ့အတြက္ I don't have much knowledge in that field လုိ႔ ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်းပဲ ျပန္ေျပာလုိက္တယ္။ သူရဲ႕ ေမးခြန္းေတြက လူမႈဘ၀နဲ႔ ဆုိင္တာမ်ဳိးေတြလည္းပါ ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကုိယ့္ကုိ အထင္ႀကီး ေစမယ့္ အေျဖမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ တကယ့္လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ သဘာ၀က်တဲ့အေျဖမ်ဳိး ေျဖတတ္ဖုိ႔အထူးဂရုစုိက္ရပါမယ္။

ကၽြန္မအတြက္ အခက္ႀကံဳေစတဲ့ေမးခြန္းက အရက္သမား Passenger နဲ႔ ႀကံဳေတြ႕လာရင္ ဘယ္လုိ Handle လုပ္မလဲေပါ့? ကၽြန္မအေျဖကုိ Korea Chief က သေဘာမက်ပါဘူး။ ရုပ္လည္းအရမ္းပ်က္ခဲ့ရပါတယ္။ ေမးခြန္းေတြက မ်ားၿပီးခက္တဲ့အျပင္ ေျဖျပန္ေတာ့လည္း အေျဖကုိ မႏွစ္သက္ၾကပါဘူး။ White Board မွာ စာေရးခုိင္းတာကေတာ့ ဘာသေဘာလဲ နားမလည္ပါဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ေလယာဥ္မယ္အေတြ႕အႀကံဳေတြက ဒီေလာက္ပါပဲ။

ကၽြန္မေရွ႕မွာအနာဂတ္ ေလွကားေတြက အဆင္သင့္ရွိေနၿပီသား၊
ခပ္သြက္သြက္နဲ႔ လွမ္းတက္ၿပီးေနာက္ ျပန္လန္မက်ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ကၽြန္မ ၊ မေလ်ာက္လွမ္းျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ေလယာဥ္မယ္ဘ၀ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကုိ အေျခခံၿပီး ၀ါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ အမွားနည္းႏုိင္ၾကေစဖုိ႔ ဆႏၵျပဳေရးသားလုိက္တာပါ။


ဆုကဗ်ာ
( Myanmar Airways မွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားသို ့အမွတ္တရ)

5 comments:

Kawliya Wai Yan Maung Maung said...

မမဆုေရ ဖတ္ရတာဗဟုသုတရသဗ်
ေမာင္ေလးကေတာ့ ေလယာဥ္မယ္ကို ၀တ္စားဆင္ယင္ထံုးဖြဲ.မွဳနဲ.
စမတ္က်မွဳကို သေဘာက်တယ္ဗ်
မမေရာ ဘယ္လိုထင္လဲ?

Unknown said...

မ ဆုေရ ... ဖတ္ရတာ အ၇မ္း ဗဟုသုတ ရတာပဲ ..။ေ၀မာတို႔ မၾကံဳဖူးတဲ ့ ဘ၀ အေတြ႔အၾကံဳမ်ိဳးပါ ..။ မ ဆုကို ေလးစားရတဲ့ အထဲမွာ စိတ္ဓာတ္ၾကံံ႔ခိုင္တယရယ္.၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိတာရယ္.၊ ေနာက္ ဇြဲရွိတာတို႔ေပါ့ ..။ အားလံုးပါပဲ .။ မ ဆုက ေ၀မာ ေလးစားရတဲ့ သူ တစ္ေယာက္ပါ ..။ ေနာက္ထပ္လည္း မ ဆု ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ဖူးတဲ့ လမ္းကေလးေတြ အေၾကာင္း ထပ္ျပိး တင္ေပးဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ ............ဒီ ပို႔စ္ေလးအတြက္ အရမ္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ... ..ေ၀မာ့ကို ညီမတစ္ေယာက္လို သေဘာထားေပးဖို႔ကိုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္ေနာ္ ....

Unknown said...

ေမာင္ေလးေ၀ယံနဲ ့ညီမေလးေ၀မာ တို ့ေရ====ဆု တတ္ေျမာက္ထားတဲ့ စာေပေရးသားျခင္းကို အားလံုးအတြက္အက်ိဳးရွိေအာင္ အသံုးျပဳသြားပ့ါမယ္။ အားေပးခ်စ္ခင္မွုေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါေနာ္။
ခ်စ္တဲ့-===ဆု

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ငယ္ငယ္က အားက်ခဲ႕ရတဲ႕အထဲမွာ ေလယာဥ္မယ္ အလုပ္လည္းပါတယ္..
အင္း ခုေတာ႕လည္း ေရာက္ရအရပ္ျဖစ္ရာဘ၀မွာ ေနသားက် ေပ်ာ္ရႊင္ေနပါျပီ
ဗဟုသူတအတြက္ေက်းဇူး

Étoile said...

အေမေလးေနာ့္
ေတာ္ေတာ္ခက္တာပဲ ေလယာဥ္မယ္ျဖစ္ဖို႕
ေတာ္ျပီ အခုအလုပ္ပဲေကာင္းတယ္...
:)

Sukabyar

Sukabyar
အႏုပညာကိုျမတ္ႏိုးသူ(Actress,Publisher in Myanmar)
 

. Design by Insight © 2009